דמי הבראה תשפ"ו

תמונה של יוסי אוליבר
יוסי אוליבר

דמי הבראה תשפ"ו

אוטוטו נכנסת משכורת יוני לחשבון והחלק היותר נחמד שבה יהיה התוספת של דמי הבראה שמגיעים אלינו פעם בשנה במשכורת זו.
כמה מקבלים?
דמי הבראה נקבעים בשקלול של התעריף היומי, ותק והיקף המשרה שלנו לאורך השנה.
כל יום הבראה שווה ל-511.6 ש"ח.
בתמונה המצורפת ניתן לראות את הטבלה לאחר החישוב של ימי העבודה והותק – כמובן שהטבלה מתייחסת ל-100% משרה לאורך כל השנה.
אם עבדתם פחות, אז החישוב הוא לפי החלק היחסי שמגיע לכם.


מקצובת ההבראה ישנה הפרשה גם לקרן ההשתלמות ולפנסיה!
מורים בשבתון או בחצי שבתון מקבלים הבראה מקרן ההשתלמות בהתאם לשיעור ההשתלמות.
מורה בחצי שבתון יקבל ממשרד החינוך בהתאם להיקף העבודה, ומקרן ההשתלמות בהתאם לשיעור ההשתלמות.
מילואים נחשבים כאילו עבדתם!
מורות או גננות בחופשת לידה– 26 שבועות של חופשת הלידה נחשבים בדמי ההבראה כאילו עבדתן.
בנוסף, בחודש יוני יש גם מענק יובל לזכאים.
למי שלא מכיר, זה מענק בגובה 60% מהשכר הקובע לפנסיה ופיצויים,
לבעלי ותק של 25/30 שנה ומעלה בהוראה (כולל כמובן שירות לאומי, צבא וכיו"ב).

20 תגובות

    1. ותק בהוראה כולל שירות צבאי/ לאומי
      עקרונית זה על עבודות בשירות המדינה- אם עשית הסבה ממשרד החוץ למשל, אז זה גם יוכר

    1. איך אני יכול לענות על זה?
      קחי את הותק ותראי לפי הטבלה בהתאם להיקף המשרה

    2. כתבת למענק יובל 25/30 שנות ותק. לא הבנתי… לפי מה קובעים? אם השנה הותר שלי הוא 25 שנה?

  1. ותק 12 שנה
    100% משרה
    יצאתי לחופשת לידה באמצע אפריל
    כמה דמי הבראה אני צפויה לקבל ?

    1. אם הוותק שלך הוא בין 11-15 אז את זכאית ל5116 ש"ח
      חופשת הלידה מזכה אותך בהבראה כאילו עבדת

      1. אם אני בתאונת עבודה עד ה31/8/26 האם אני גם זכאית לדמי הבראה כרגיל ?

  2. אם אני בחל"ת מחודש דצמבר ? מה הזכויות שלי למענק יובל / דמי הבראה ?

  3. אם הותק בהוראה לשכר הוא 4 שנים אבל הותק בהוראה בפועל 3 שנים, לאיזה מרכיב אני מתייחסת ועבור כמה שנים אקבל הבראה?

  4. מה אחוז מס יקחו מאיתנו?
    האם זה שווה לקבל דמי הבראה אם מפקידים לחשבון ומגדיל את השכר לאותו חןדש מס הכנסה מוריד כמעט את אותו הדבר
    אז מה עשינו בזה ?
    למה לא מפרידים בין המשכורת להבראה
    ושיקחו מכל אחד בנפרד .
    כי אם המשכורת 11 אלף ואז מוסיפים את ההבראה מורידים מלא מס הכנסה
    לא חשבתם על זה

  5. האם הותק הוא לפי ותק בהוראה או ותק אצל אותו מעסיק?
    כי אלה דברים שונים לעובדים בבעלויות..

    1. הותק הקובע זה ותק שנחשב לשכר- לא בהכרח אצל אותו מעסיק(ובמקרים מסויימים גם כולל שירות צבאי/לאומי)

  6. אהלן יוסי,
    סיימתי שנה ראשונה בהוראה בתיכון (עוז) אחרי הסבה
    לשמחתי הכירו לי בותק קודם של 25 שנה בתעשייה
    הבראה יחושב לי לפי ותק של 1 שנה או 25 ?
    אותה שאלה לגבי מענק יובל ?

    1. לגבי הבראה- אם הכירו לך בותק קודם, אז אמור להיחשב להבראה.
      לגבי מענק יובל- תלוי איפה עבדת. אם זה בשירות המדינה או חברה פרטית/מסחרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חושבים או מתכננים שבתון?

אין מצב שלא דיברתם איתנו עדיין! אז מה הסטטוס שלכם כרגע?